Home » Haken » Magische ring haken

Magische ring haken

NEW!! * English text below *

Al een poosje wilde ik hem posten en hier is hij dan eindelijk: een foto-tutorial om een magische ring te haken. Als je eenmaal door hebt hoe het moet, zul je nooit meer met ‘haak 6 lossen, sluit met een halve vaste’ werken. :D

Let op bij foto hieronder: de haaknaald is anders ingestoken! De haaknaald komt nu boven de basiscirkel uit.

Haak één losse.

Hier heb ik zes vasten gehaakt, dit kan natuurlijk per haakwerk verschillen.

Zorg dat het losse uiteinde onder het haakwerk en de cirkel ligt.

Trek (stevig) aan het losse uiteinde. Let goed op dat je haakwerk niet gaat draaien. Sluit met een halve vaste en trek losse uiteinde nog steviger aan.

Drie toeren gehaakt: het haakwerk is helemaal dicht.

I wanted to blog about it for quite a while now and here it finally is: my photo-tutorial of the crocheted magic ring. Once you know how to do it, you will never go back to ‘chain 6, close with slipstich’.

18 reacties op “Magische ring haken

  1. Pingback: Haken kan je leren - Learning crochet - Amira op het web

    • Dag Trijnie, ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Je sluit de ring op het eind inderdaad met een halve vaste, dat staat ook in de tutorial. Of heb je het over een andere plek in de ring?

      Groeten Aagje Doeken

  2. ik begrijp ook van het sluiten van de haakring niet zoveel :( het maken lukt de vaste lukken en als ik hem sluit in de eerste vasten en dan verder wil gaan zit er zeg maar al een steek ‘teveel’ in.Als ik bijv 2 vaste in de eerste vaste moet maken kom ik de halve vaste van de sluiting tegen. of moet die halve vaste naast het eerste rijtje vaste ?

  3. oh ik ben dus de enige die het niet snapt…. :S ik haak pas een dag hoor maar hoe moet je als je dat al hebt nog een losse haken…?

  4. Dag ,Ik heb van alles al bekeken en gelezen om deze ring te leren ,het lukte me nooit omdat ik links ben :0( dankzij uw fotos kan ik het nu ,jippie !!!!!!!!! om mn vingers draaien hoeft dus niet ,ik laat het gewoon even op tafel of op schoot .
    Heel erg bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. Pingback: Sterren haken « Aagje Doeken

  6. Pingback: Japanse bloemen tutorial « Aagje Doeken

  7. Wahhh nice!! Alhamdulillah.. thanks for sharing this tutorial Mieke. I love doing magic rings especially in making hats. It really helps a lot to close the hole part on the top. I love yellow colour too :)

    Allah Razi Olsun!

Geef een reactie

