Tags

Ja, hoe komt een mens nou bij de naam ‘Aagje Doeken’?

Eigenlijk wilde ik in eerste instantie een webwinkel beginnen in hoofddoeken. Niet zomaar hoofddoeken, maar hoofddoeken waarbij ik mijn Nederlands-zijn liet zien. Hoofddoeken met klederdracht stoffen, hoofddoeken in oranje of met de Nederlandse vlag erbij voor bijvoorbeeld Koninginnedag. Hoofddoeken met oude ambachten erin verwerkt, bloemenversiering van kantkloskant bijvoorbeeld.

Ik zocht dus ook een (link met een) Nederlandse naam.
Na wat denken en zoeken, kwam ik de naam ‘Aagje Deken’ tegen. Aagje Deken is een Nederlandse schrijfster. Ze schreef in 1782 samen met Betje Wolff het boek: De Historie van mejuffrouw Sara Burgerhart.

Ivoren miniatuur Aagje DekenEen ivoren miniatuur van Aagje Deken.

Ik heb haar naam aangepast door er ‘Aagje Doeken’ van te maken, dus een combinatie van het Nederlands-zijn en hoofddoeken.

Uiteindelijk ben ik op dit moment helemaal niet bezig met de hierboven beschreven hoofddoeken, maar de naam is gebleven.