Tags

, ,

Ik ben weer verder gegaan met de granny-square-lappendeken.

Wel weer apart om weer granny squares te haken, nadat ik de laatste tijd zoveel Japanse bloemen had gehaakt. Ik moest er weer echt even inkomen.

Ik ben in eerste instantie gewoon op de bonnefooi begonnen de vierkantjes aan elkaar te haken. Ik wilde in elke rij van elke kleur maar één blokje, maar verder zat er geen regelmaat in. Op het laatst wordt het alleen steeds moeilijker om dan horizontaal én verticaal van elke kleur maar één blokje erin te zetten. Vanmiddag ben ik dus even gaan zitten en het het patroon van de lapjesdeken verder uitgewerkt.

Hieronder staan wat afbeeldingen van mogelijke patronen voor lappendekens. In deze patronen ga ik uit van 8 kleuren (die ik willekeurig heb gekozen).


Dit is het patroon van mijn eigen lappendeken. Hieronder staan nog twee voorbeelden van klassieke lappendekenpatronen.