Tags

,

Op verzoek van een aantal mensen hieronder het patroon van mijn gehaakte speldenkussen. Ik heb geen foto’s om het patroon te verduidelijken, maar op zich is het ook vrij eenvoudig om te maken, dus het zou moeten lukken zonder foto. Ik ben niet zo goed thuis in patroonschrijven, maar dit is zoals ik mijn eigen aantekeningen had gemaakt. Mochten er fouten inzitten, dan hoor ik het graag.

Ik zou het leuk vinden als je, bij gebruik van dit patroon, een link zou plaatsen naar mijn blog. Bedankt.

Patroon speldenkussen:
Haak twee rondjes volgens onderstaande beschrijving.
Kleur 1:
Begin met een magische ring en haak daarin 6 vasten.
Toer 1: Haak *2 v in v, herhaal * tot einde en sluit de toer met een halve vaste = totaal 12 v
Toer 2: Haak *1v, 2v in v, , herhaal * tot einde en sluit de toer met een halve vaste = totaal 18 v
Toer 3: Haak *1v, 1v, 2v in v, herhaal * tot einde en sluit de toer met een halve vaste = totaal 24 v
Toer 4: Haak *1v, 1v, 1v, 2v, herhaal * tot einde en sluit de toer met een halve vaste = totaal 30 v
Toer 5: Haak *1v, 1v, 1v, 1v, 2v in v, herhaal * tot einde en sluit de toer met een halve vaste = totaal 36 v
Hecht de kleur af en werk de draad weg.

Hecht kleur 2 aan en ga verder:
Toer 6: Haak *1v, 1v, 1v, 1v, 1v, 2v in v, herhaal * tot einde en sluit de toer met een halve vaste = totaal 42 v
Toer 7: Haak *1v, 1v, 1v, 1v, 1v, 1v, 2v in v, herhaal * tot einde en sluit de toer met een halve vaste = totaal 48 v
Hecht de kleur af en werk de draad weg.

Speldenkussen maken:
Leg beide rondjes op elkaar en haak met kleur 3 beide rondjes aan elkaar met vasten (1 vaste in elke vaste). Laat een klein stukje open, vul op met vulling en haak de rest dicht.

Toer 8: Haak 1 v, 5 l, v in 4e v, v in 2e v, * 5 l, v in 4e v, v in 2e v, herhaal * tot einde en sluit de toer met een halve vaste.
Toer 9: Haak *8 st op lossenboog, v tussen de 2 vasten van voorgaande toer in, herhaal * tot einde en sluit de toer met een halve vaste.
Hecht af en werk de draad weg.
Klaar is kees.