Tags

, , ,

Gisteren heb ik samen met dochterlief heerlijk zitten rommelen met al mijn kralen. Uiteindelijk hebben we samen 2 paar oorbellen gemaakt. Dochterlief gaf alle onderdeeltjes aan om me te helpen. Ze zou het liefst zelf ook aan de slag gaan met alle tangetjes, maar ja… met 5 jaar ben je daar nog iets te klein voor.

De kralen van de bovenste oorbellen lijken verschillend van kleur te zijn, maar dat komt door de afbeeldingen op het kaartje erachter.

Verder ben ik via swap-bot.com weer bezig met een swap, deze keer van Granny Squares. De opdracht is om (4 granny squares en 2 partners) 8 granny squares te haken van 6” x6 ” (15,2 x 15,2 cm). Het is in een groep die alleen haakt met natuurlijke materialen (katoen, wol, mohair etc). Deze groep is nog maar klein en ik heb maar één partner, waardoor we besloten hebben elkaar maar gewoon 8 granny squares te sturen. Deze partner heeft al eerder eens gehaakte bloemen ontvangen van mij, waar ze toen heel enthousiast over was. We hebben dus al meermalen contact gehad over hoe we wat moois kunnen maken voor elkaar.

Mijn partner is al druk bezig de meest mooie granny squares te maken voor mij. Dit patroon komt uit op Granny Squares van 5” x 5”, wat officieel volgens de swap-beschrijving niet goed zou zijn. Ik vind ze alleen zo mooi, dat ik dat dus geen enkel probleem vind.🙂

Zij vroeg mij om de kleurencombinatie groen-paars te gebruiken voor swaps voor haar. Dat vond ik wel even heel erg wennen. Ik heb de bolletjes een tijdje naast elkaar gelegd, puur om aan de kleurencombinatie te wennen.

Vandaag heb ik uiteindelijk alvast twee granny squares gehaakt. Ik heb een patroon van Jessica Tromp een beetje aangepast (overal maar één losse tussen), waardoor je vastere granny squares haakt. Ik vind ze eigenlijk veel mooier uitvallen dan degenen die ik heb gehaakt voor mijn eigen lappendeken met dit patroon.

Zie hieronder voor het resultaat.