Tags

, ,

Ja, deze post gaat weer over haken. Ik doe weinig anders momenteel. Al een tijdje wil ik met de naaimachine aan de slag, maar op de één of andere manier komt het er niet van. Het is toch iets meer georganiseer in mijn kleine huishouden dan even wat haken.

Voordat ik verder ga, wil ik eerst iets anders doen. Ik wil namelijk alle meelezers en speciaal de reageerders bedanken. Mijn blog wordt steeds vaker bekeken en ik krijg steeds meer reacties. Ik heb zelfs al een paar volgers. Wat een geweldig gevoel is dat! Heel erg bedankt, want ik vind het een enorme aanmoediging om door te gaan.

Terug naar mijn haakwerk. Mijn meisje die de dag ervoor nog zulke mooie oorbellen ontwierp, heeft haar arm gebroken. Ze moest naar de ok om haar arm te laten zetten, want het was een zeer zware breuk (beide botten waren faliekant doormidden gebroken). Dat werd dus een nachtje slapen in het ziekenhuis. Mijn man bleef ’s nachts bij haar en ik de volgende dag (ze is inmiddels alweer thuis trouwens). Ik heb aardig wat afgehaakt die dag, terwijl dochterlief tv zat te kijken.
Ik heb bloemen gehaakt. Geen idee wat ik ermee ga doen, trouwens. Alhoewel, ik heb een privé-swap in de planning voor een gehaakte slinger. Misschien ga ik ze daar wel voor gebruiken.

Het patroon van deze gehaakte bloem is supersimpel. Ik zou het leuk vinden als je, bij gebruik van dit patroon, een link zou plaatsen naar mijn blog. Bedankt.
Begin met een magic circle.
Toer 1: Haak 12 stokjes in de magic circle. Sluit met een halve vaste.
Toer 2: Haak 2 stokjes in elk stokje van de voorgaande toer. Sluit met een halve vaste.
Toer 3: Haak *vaste in stokje, losse, stokje en dubbel stokje in volgende stokje, losse, dubbel stokje en stokje in volgende stokje, losse, vaste in stokje. Herhaal vanaf * tot het einde. Hecht af en werk de draad weg.

Ook heb ik me de afgelopen dagen suf gehaakt aan granny squares. Die groen-paarse waar ik al eerder over blogde. Eigenlijk ben ik blij dat ze klaar zijn, wat een werk was het.

Ik had het al klaarliggen om te verzenden, toen ik een mailtje kreeg van mijn swappartner van Swap-bot. Ze wilde nog wat extra’s toevoegen aan de swap. Zij wil mij een Clover-haaknaald sturen als ik haar een aantal verschillende kleine bolletjes groen en paars haakgaren stuur. Ze wil freeform haken uitproberen. Freeform haken is nou iets waar ik zwaar van onder de indruk raak. Ik denk niet dat ik dat ooit zal gaan doen.

Na al dit gehaak, hoop ik echt dat de volgende blog iets met de naaimachine te maken zal hebben. Aan mij zal het in ieder geval niet liggen.🙂