Tags

, ,

Dochterlief wilde heel graag nog knutselen van de week. Omdat haar rechterarm nu in het gips zit, moet ze alles met links doen en mag het dus echt niet te lastig zijn. Een gouwe ouwe bij ons zijn de papieren slingers. Die hebben we afgelopen week dus ook weer gemaakt. Het is heel eenvoudig. Snijd of knip allemaal stroken papier van gelijke grootte, laat ze versieren en niet ze aan elkaar tot een slinger.

Ik heb de komende week een deadline voor een gehaakte slinger swap. Ik had al tien bloemen gehaakt, maar vond het wel een beetje saai in één kleur. Op zich had het volgens de swap-omschrijving wel gekund, maar ik vond het toch maar zo-zo.

Vandaag ben ik dus begonnen met tien nieuwe bloemetjes. Hier alvast een klein sneakje.

Kijk, HIER word ik nou vrolijk van. Mijn swappartner houdt ook van heldere kleuren, dus ik denk dat dit wel goed zit.

Ook heb ik vandaag (restjes) lapjes ver-/geknipt voor vier mandjes in dezelfde maat en kleur.

Zo simpel is het patroon. Het is wel even zoeken naar de juiste verhoudingen, maar dat heb ik uitgeprobeerd met papier. Werkte heel goed.

Ik weet alleen niet goed welke stof de voering en welke de buitenkant zal worden.

Ik ga er nog een nachtje over slapen, denk ik. Dan kan ik vanavond mijn gehaakte slinger afmaken.