Tags

NEW!! *English text below*

Overal en nergens (in Nederland) had ik ernaar gezocht: spanramen die shawls van 80 x 195 cm aankonden. Helaas, nergens te vinden. Gelukkig was iemand in mijn omgeving bereid ze voor me te maken. Afgelopen zondag heb ik ze opgehaald. Alleen, guess what?! Ik heb de verkeerde maten doorgegeven. Met heel veel pijn en moeite kan ik de shawls goed opspannen, maar dan gebruik ik dus niet de groeven in de planken zoals het hoort. Het is toch ongelofelijk!

Ter vergelijking het schildersdoek wat ik eerste gebruikte.

Je kunt hier zien dat ik de shawl aan de voorkant omhoog gespannen heb en aan de achterkant omlaag. Op deze manier ging het het beste en had ik zoveel mogelijk ruimte.

Doos met spullen

Ik heb gisteren wat zitten rotzooien met de materialen die ik heb. Ik heb alle materialen die ik heb, uitgezocht en ga er morgen of overmorgen een soort documentatie-shawl mee maken. Dan weet ik wat ik heb, wat er mee gedaan kan worden en welke kleurencombinaties ik kan maken.

I had looked everywhere for it: frames for my silk shawls. Luckily there was somebody willing to make them for me. Too bad that I measured badly and the silk shawls do not fit! Somehow I managed to stretch the silk and pin it with nails on the frame. I did some doodling and looked at all the silkpaint that I have. I did organise it (brandwise, the way to use them etc) and will make a so-called-by-me ‘documentation-shawl’ tomorrow. That way I can easily use for reference it when I want to start my projects.