Tags

, , , ,

*English text below*

Ik had er hier en hier al kort over geblogd, maar nu eindelijk een uitgebreidere blog over mijn tweede lappendeken.
Nadat de lappendeken voor mijn jongste dochter af was, ben ik begonnen met een nieuwe. Deze wordt voor mijn zoontje. Ik maak voor hem een simpele deken met alleen maar stokjes. Mijn zoontje weet dat deze lappendeken voor hem wordt en hij is er helemaal weg van. Hopelijk kan hij hem deze winter nog gaan gebruiken.

Per kleur maak ik zes toeren stokjes. Simpeler kan niet. Het is regelmatig ook geestdodend tot slaapverwekkend, maar ik vind het resultaat geweldig. Over één toer doe ik een kwartier (als ik ongestoord door kan haken!), dus reken maar uit hoeveel uur ik al bezig ben geweest aan deze 110 toeren.

De deken is nog niet af. Er komen nog twee sets van zes kleuren bij. Ik ben gisteren weer naar de Phildar-winkel in Barneveld geweest en heb voor een klein kapitaal katoen bijgekocht. Overigens, in tegenstelling tot de vorige keer: gisteren stond er een zeer vriendelijke, jonge vrouw in de winkel. Chapeau!

Nou ja, hier komen dan de foto’s.


Hij lijkt misschien niet zo groot, maar is op dit moment 90 x 100 (h x b) cm.


Het streeppatroon.


De bijgekochte bollen katoen. Ik ben met 18 begonnen, die zijn vrijwel helemaal op. Nu komen er dus nog 12 bollen bij, die ws. ook vrijwel helemaal op zullen gaan.

*This is my current project, a little afghan for my son. He loves it. I am working really hard, so he can hopefully use it this winter. I did buy some extra skeins (12) and have allready used 18 skeins on this blanket so far. It measures 90 x 100 cm right now.*