Tags

,

Vandaag heb ik weer heerlijk gegeten. Romige bloemkool-eiercurry, een vegetarisch recept ook nog, dus een goed idee voor op een vleesloze dag.
En ja, bij mijn vorige recept had ik ook al doperwten op het bord liggen. We zijn hier thuis gek op doperwten, sorry M.!

Bloemkool-eiercurry voor vier personen
Benodigdheden:
✗ (basmati)rijst
✗ vier eieren
✗ 200 ml. kookroom
✗ gezouten cashewnoten
✗ bloemkool
✗ (diepvries)doperwten
✗ kerriepoeder
✗ zout en peper naar smaak

Kook de eieren tien minuten. Kook de bloemkool en doperwten net gaar. Kook ondertussen de rijst.
Pel de gekookte eieren, giet de bloemkool en doperwten af.
Breng de kookroom aan de kook in een pan. Voeg kerriepoeder en zout en peper naar smaak toe. Voeg de eieren en bloemkool toe en meng goed door elkaar totdat alles een gele kleur heeft. De room hoeft niet lang te koken, proef de saus goed. Hij smaakt vrij zacht. Naar wens kan er nog wat extra pit worden toegevoegd door bv. wat rode currypasta toe te voegen.
Schep rijst, curry met bloemkool en ei samen met de doperwten op het bord. Strooi op het laatst de cashewnoten over het gerecht heen.
Eet smakelijk.

Opmerkingen/tips:
1. Ik gebruik kookroom van Alpro Soya, omdat één van mijn kinderen een flinke koemelkeiwitallergie heeft. De room is mooi dik en goed te verwerken.

2. Rode currypasta is in elke supermarkt wel te krijgen. Een goede is die van het merk ‘Patak’s’.
3. Ik gebruik diepvriesdoperwten. Die hebben na het koken nog een goede bijt en smaken niet zo melig als blik/glasdoperwten.