Tags

,

Zaterdagavond heb ik samen met mijn oudste dochter chocolademuffins gebakken. Ze zijn echt superduper over de top lekker geworden. Die chocoladesmaak… mmm… Zeker een succesrecept om nog vaak te maken.

Chocolademuffins (ik kon er 20 maken met dit beslag)
✗ 4 eieren
✗ 200 gram boter
✗ 250 gram chocolade
✗ 3 el cacao
✗ 200 gram zelfrijzend bakmeel
✗ 200 gram bruine basterd suiker
✗ 1 tl vanille aroma
✗ mespuntje zout
Verder nodig: muffinbakvorm en muffin-bakvormpjes van papier

Mijn aanpassingen van het recept:
1. In plaats van harde boter gebruik ik vloeibaar bak & braad (niet om vlees te braden). Dat bevat gezondere vetten.
2. In plaats van zelfrijzend bakmeel gebruik ik bloem en bakpoeder naar verhouding (meestal is zo’n zakje bakpoeder genoeg voor 500 gram bloem, dus iets minder dan een half zakje is genoeg voor dit recept)
3. Ik had geen bruine basterdsuiker in huis, dus heb gewone suiker genomen. Dit heeft geen invloed op de kleur van de muffins.

Klop de eieren samen met de basterdsuiker stijf. Smelt de boter en 125gr van de chocolade au bain marie of in de magnetron. Meng de bloem met een garde door de gesmolten chocolade. Schep vervolgens de eieren mengsel erdoor heen en meng het tot een een gladde beslag.
Zet de muffin-vormpjes in de metalen muffinbakvorm. Schep de vormpjes halfvol met beslag. Hak de overige chocolade in stukjes en strooi het over het beslag.

Bak de muffins 30 minuten op 180 graden

En tadaaaaa…. de lekkerste chocolademuffins die ik ooit heb gegeten!