Tags

, ,

Alweer een paar weken ben ik de trotse eigenaresse van zoiets geweldigs!! Ik heb namelijk een snij- of stansmachine gekocht, een Big Shot om precies te zijn.

Met deze machine kun je figuren uit papier, karton, stof, vilt en zelfs dun metaalplaat stansen. Leg het Multipurpose Platform samen met de transparante platen op de machine met je stans en materiaal er tussen. Draai aan de handel en als de platen aan de andere kant verschijnen, is je figuur uitgesneden. Easy peasy.

Ik heb hem gekocht bij 2pinkladies.nl en ik ben vol lof over ze. Ik had er namelijk nog wat bijbesteld, maar dat vergaten ze me op te sturen. Ik laat altijd alles wat ik in Nederland bestel naar een Nederlands adres verzenden (scheelt weer verzendkosten😀 ), maar omdat ik alweer terug was in België stuurden ze het gratis toe naar mijn huis mét nog een kaart met leuke brads. Daar werd ik gewoon heel blij van. Wat mij betreft een echte aanrader.

De afgelopen maand ben ik aardig druk bezig geweest met de machine en ik ben er zo blij mee. Ik heb op dit moment (nog) niet zoveel stansen, maar wel een paar hele mooie. Ze zijn best wel duur, dus ik ben echt op zoek via Marktplaats.

Ik wil de machine graag gebruiken met vilt. Alleen heeft mijn dochter al ontdekt dat ik er voor haar ook leuke dingen mee kan maken uit papier. Er worden hier dus ook wel verzoekjes gedraaid.

Ik wil jullie graag mijn collectie aan stansen laten zien.😀

‘Tag scallop’
(Ik ben zo gewend geraakt om op hobbygebied in het Engels te zoeken en te lezen, dat ik van sommige dingen niet eens meer zo snel op de Nederlandse woorden kom. Shame on me. Maar goed, dus een ‘kaartje met schulpjes’ oid). Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel en wil ook op islamitisch bijeenkomsten gaan staan en ik zie mezelf dus al deze tags gebruiken om artikelen te prijzen.😀

‘Sneeuwvlok’
Deze vond ik gewoon MOOI! MOOI! MOOI! Ik weet niet niet eens wat ik met deze stans allemaal kan doen, maar ik wist één ding zeker toen ik hem op Marktplaats zag: deze stans moet ik hebben!

‘Bloemetjes
Deze vind ik ook enorm leuk. Je kunt er drie maten bloemetjes mee stansen. Zoek wat mooie kleurtjes bij elkaar, zet vast met een knoopje erop en voila… een leuk vilten bloemetje. Je kunt bv. een haarband versieren met een paar van deze bloemetjes, op haakwerk zetten, op een shawl of tas naaien oid. Ideetjes te over.

‘Geneste mallen’
Deze heb ik gisteren gekocht. Het idee van dit soort mallen is dat je bv. de grootste mal eerst gebruikt om een vorm uit te stansen. Daarna leg je een mal van een maat kleiner midden op die uitgestanste vorm, draait hem weer door de machine heen en je houdt dan een kleinere vorm én een leeg kadertje over. Dat kadertje kun je bv. gebruiken met scrapbooken om daar foto’s in in te kaderen.

Maar dat vind ik eigenlijk niet zo interessant. Ik had namelijk een veel leuker idee, al zeg ik het zelf. Ik wil mijn hoofddoekspelden presenteren op zulke stansjes. Ik denk dat het wat meer cachet heeft dan een suf gripzakje, waar ze nu in zitten. Ik vind dat gewoon niet zo mooi. (Let niet op het papier, ik heb zomaar wat van tafel gegrist. Eigenlijk is het te druk voor de speld, maar met de nieuwe opbergbakken die ik aan het inrichten ben, is mijn tafel een rommeltje op dit moment.)

Deze geneste mallen kwamen trouwens direct met een magneetmatje. Daar kan ik ze heel handig mee opbergen. Ik heb (en dat is zachtjes uitgedrukt) nogal een zwak voor organiseren en opbergen, dus ik ben al weer aan het uitkijken naar een map in A5-formaat en bijbehorende insteekmapjes. Op Marktplaats heb ik al magneetmatjes gespot.😀

And at last, maar defenitely not least, mijn grote trots!

‘Het volledige Lollipop alfabet’.
Op Ebay heb ik het geluk gehad voor een mooie prijs dit hele alfabet op de kop te kunnen tikken. Dat is wat ik gisteren liet zien. Oh man, ik heb wel een week moeten wachten voor ik wist of ik de hoogste bieder was. Toen was het nog hopen en bidden dat het pakketje niet kapot of verloren zou gaan in de post. Het kwam namelijk uit Amerika, dus het was wel even spannend. Al moet ik zeggen dat spullen uit Amerika vrijwel altijd wel aankomen (itt veel post uit Hongkong of die contreien, zoals veel kralen van Ebay).

Anyway, ik ben de gelukkige eigenaresse van een compleet alfabet, samen met de letters en een aantal andere dingen (vraagteken, uitroepteken ed). Ik heb ze netjes opgeborgen in een bak en word alleen al gelukkig als ik die letters zo zie staan.

Mijn hint van gisteren was “Eid-project”. Ik wil deze letters namelijk gebruiken om mijn Ramadan-aftelkalender te versieren. Letters knippen uit vilt is een monikkenwerk, dus dit is een goed alternatief. De letters zijn niet al te groot, maar voor de aftelkalender zijn ze goed en daar ben ik enorm blij mee.
Ik hoop eigenlijk dat er ook nog enorme letterstansen bestaan. Dat zou ik leuk vinden voor een grote slinger dwars door de kamer heen oid. Ik vrees er echter voor.

Maar goed, dit is dus mijn nieuwste speelgoedje. Ik ben er zooooooooooooooo geweldig blij mee, maar ik geloof dat dat al wel duidelijk was. Ik ga weer verder knutselen met mijn Big Shot. Joehoe!!