Tags

, , ,

Ik weet niet waar het aan lag, maar afgelopen weken hadden alle drie de kinderen ineens een gat in hun broek. Zucht! Verder waren de broeken nog wel goed, dus ik wilde toch maar iets doen. Ik had nog een strijkembleem liggen voor manlief. Die wilde ze toentertijd niet op zijn kleren hebben, dus gelukkig kon ik die gebruiken voor mijn zoontje.

Hij vond dat gat in zijn broek wel stoer, trouwens. Hij poseerde er graag mee.

Mijn oudste dochter had ook een dergelijk gat in haar broek. Vrij eenvoudig te fixen met een (iets groter) strijkembleem.
Ik had eerst deze gekocht, maar uiteindelijk paste dat ook niet. Maar leuk zijn ze wel! Gewoon bij de Action trouwens.

Maar de jongste…..
Dit lijkt nog redelijk (met nadruk op re-de-lijk)…

Maar zo groot is dat gat dus echt geworden ondertussen. Ze vond het zo leuk dat ze er enorm aan heeft lopen trekken en klieren. Aaargh!

Ik baal er wel van, want ik denk dat dit niet zo gemakkelijk te fixen is, met name omdat het een klein broekje is en je dan enorm gaat lopen mieren. Maar het was zo’n fijn broekje…..😦

Nou ja, iets waar ik wél heel blij van word, is mijn nieuwste aankoop. Ik heb namelijk meters vilt gekocht. Meters en meters (ok, ok, alleen bij wijze van spreken)!

Ik liep er per ongeluk tegen aan in een stoffenwinkel. Ik wist dat de stoffenwinkel bestond, maar vanuit ons huis zat-ie echt aan de andere kant van de stad. Uiteindelijk heb ik maar gewoon eens de bus genomen om daar rond te kijken en wat was ik daar blij mee.
Het enige wat ik dacht was: Eid-project!! Eid-project!!. Ik ga hier mijn Ramadan-aftelkalender mee maken. Ik ben nog op zoek naar stansen voor mijn Big Shot. Ik heb al zitten tekenen en schetsen.
Het enige waar ik tegenaan loop op dit moment, is dat ik de vilt zal moeten ‘voeren’ of iets dergelijks om ietwat stevigheid te krijgen. Ik heb weleens hard plastic gezien als voering (dus laag vilt – plastic – tweede laag vilt). Maar ik vraag me af of dat wel zo handig is. Ik ben dus nog op zoek naar suggesties. Anyone?

Verder ben ik ook nog aan het haken aan mijn everlasting WIP (de gehaakte deken voor mijn zoontje). Ik ben bezig met de laatste serie van zes banen. De rand blijft nog een vraagteken voor me en eigenlijk wil ik er bloemen opzetten. Gewoon in één hoek, maar dan wel stoere, grote bloemen. Ik zit ze al helemaal voor me, maar weet nog niet hoe ik ze precies zal gaan haken. Wordt vervolgd….