Tags

,

Al een tijdje schrijf ik hier enthousiast over swappen. Ik vind het idee fantastisch. Ik swap vooral voor inspiratie. Om te kijken wat anderen maken/doen/denken rondom een thema of onderwerp. Tenminste, bij swap-bot. Deze post gaat voornamelijk over swap-bot, want daar weet je dus niet wat je swapt (dit itt bij swapworkshop).

Bij swap-bot wordt een swap opgezet met een bepaald thema, richtlijnen en regels en dan stuur je je eigen ‘ding’ naar iemand en ontvang je van een ander zijn ‘ding’ rond dit thema. Ik schrijf hier voornamelijk over wat ik stuur. Niet over wat ik ontvang, want (en ik wil dus NIET vervelend klinken) het meeste wat ik krijg, is gewoon blgh. Ik heb het niet over alle partners, maar wel over velen.

Een praktisch voorbeeld van twee maanden geleden. Een beaded stickpin-swap. LEUK!! Ik maak natuurlijk hoofddoekspelden, dus dat was een kolfje naar mijn hand. Mijn computer begaf het wel precies in die periode, dus het was nog stressen om de boel op tijd te verzenden, maar dat lukte.

Dit was mijn swap. Met stickpins én goede kwaliteit glazen kralen. Het moet er wel mooi uitzien én goed gemaakt zijn.

Nog een kaartje erbij.

Dit is wat ik kreeg van mijn swappartners. Het zakje met rocailles en plastic kralen maakte me al wat argwanend.

Dit zijn de beaded stickpins, zoals zij ze gemaakt heeft. Ik moet zeggen dat ik er dus echt van baalde dat ik dit kreeg.

Hier een close-up.

Ze heeft ze dus gewoon gemaakt met nietstiften en goedkope, plastic kralen (!). Met die plastic kralen kan ik nog leven, alhoewel ik die vrijwel nooit gebruik, maar nietstiften! Nietstiften (in het Engels ‘headpins’) zijn helemaal geen ‘stickpins’.

Nu moet ik zeggen dat ik de manier waarop het verpakt was, echt geweldig leuk vond. Ik heb haar daarom ook een vijf gegeven. Maar wat ik dus raar vind, is dat ze dus wel moeite heeft gedaan voor de verpakking, maar niet voor de stickpins zelf. Is dat nou luiheid, laksheid, slordigheid of pure onwetendheid? Onwetendheid vind ik trouwens ook aardig onvergefelijk, want je zoekt toch exact uit wat zo’n swap inhoudt?

Dit is maar één voorbeeld van swaps waar ik niet kapot van ben. Ik zat al even te twijfelen en weet nu niet of ik nog zal blijven swappen. Ik zit te broeden op e-mailswaps, om zo geinspireerd te raken, maar weet nog niet exact hoe ik die zal opzetten.

Verder vraag ik me dus heel erg af of ik nou zo zeur of dat anderen gewoon ondermaatse spullen sturen? Lastig hoor! Jammer, want het idee van swappen vind ik heel leuk. Ik wil een beetje out-of-the-box proberen te denken en geprikkeld worden. Nou ja, ik zet het voorlopig maar even on hold. Het was leuk voor de time being.

PS: Ik heb trouwens haar naam en blog verwijderd van de foto, want ik vind het niet relevant om te vermelden. Het is ook niet persoonlijk, maar een voorbeeld.

