Tags

, , ,

Vanmorgen heb ik met de oudste heerlijk zitten knutselen. Een tijdje geleden had ze in een biebboek (eigenlijk een héél leuk tijdschrift voor creatieve kinderen) een voorbeeld gezien van knutselen met wasknijpers. In dat tijdschrift waren het krokodillen en waren de wasknijpers geschilderd. Alleen heeft dochterlief pech dat ik helemaal niets heb met verf, dus dat ging niet door.

Ik heb haar gewoon vilt gegeven en haar eigen doos met ‘embellishments’ (versierdingen, zoals ze zelf zegt).
Ze heeft dus heerlijk geknipt en geknutseld. Ik heb steeds de lijm aangebracht, want ik heb alleen hele sterke lijm en daar vind ik haar eigenlijk nog te klein voor.

Haar favoriete wasknijper (de oogjes en het mondje zijn gemaakt van scoubidou-touw. Slim he?)

Onze jongste wilde ook nog even meedoen (Help!!)

Tussen al het lijmen door heb ik veel viltfiguren gestanst met mijn BigShot. Ik weet meteen welke stansen ik nog wil kopen. 😀
Ik wil hier van alles mee maken, maar moet eerst even uitzoeken hoe je ook alweer begint met de festonsteek. Als ik dat beginnetje maar heb, dan jas ik alles zo aan elkaar.

Oh trouwens, die afbeeldingen zijn dus strijkemblemen. Ik dacht even slim te zijn en die vast te strijken op het vilt (is wat gemakkelijker vastzetten daarna). Tsja….. dat was dus niet zo’n strak plan. Polyestervilt smelt dan namelijk (zie vooral bovenkant). Goddank had ik bakpapier tussen vilt/embleem en strijkijzer gedaan, dus mijn strijkijzer is nog schoongebleven.
Dat wordt dus écht netjes vastzetten met de hand.

