Tags

,

Nou ja, niet mijn deken, maar de deken van mijn zoontje.😀 Ik heb er al een aantal keer over geblogd (hier, hier en hier).

Ik ben ermee begonnen in de zomer van 2011 (augustus om precies te zijn). Ik heb er 9 maanden over gedaan om deze deken te haken. Er zijn overigens wel tijden geweest dat ik er helemaal niets aan deed.

De deken is volledig gehaakt in stokjes. Dat heb ik geweten. Wat is dat saaaaaaaaaaai!! Ik viel soms bijna in slaap boven mijn haakwerk en heb ook wel volledige films gekeken terwijl ik blind verder haakte.

Mijn idee was om met zes kleuren een gestreepte deken te haken. Even wat getalletjes:
Per toer 200 steken, 6 toeren per kleur, in totaal 30 kleurenbanen = 200 x 6 x 30 = 36.000 gehaakte stokjes (ik heb de vijf toeren aan de rand nog niet meegerekend!).🙂
Ik deed een kwartiertje over een toer, dus dat is dan 15 x 6 x 30 = 2700 minuten = 45 uur werk (again: zonder de rand!).🙂

Nou ja, ik zal ophouden met babbelen. Hier de foto’s. JOEPIE!!!

Needless to say dat mijn zoontje er erg blij mee is. Nu hebben zowel mijn zoontje als mijn jongste dochter hun eigen deken (zie hier voor de gehaakte lappendeken van mijn jongste dochter). Mijn oudste voelt zich nu heel erg achtergesteld en loopt al weken te vragen wanneer ik met háár lappendeken ga beginnen. Dat wordt mijn volgende grote project, dus. Ik heb geen keuze.😀

Toevoeging na een vraag van iemand: voor deze deken heb ik *slik* 36 bollen katoen gekocht (6 per kleur dus) en heb ik van elke kleur bijna een volle bol katoen over.