Tags

, , ,

Een klein poosje geleden blogde ik over een vestje dat ik voor mijn jongste dochter wilde maken.
Mijn moeder had een deel (een vierkant) gebreid en ik moest de randjes haken (twee mouwtjes en een boord, zeg maar).

Ik kwam er maar niet uit met het patroon. Maar oh schande, toen ik er nog weer even goed voor ging zitten, ontdekte ik dat ik dus gewoon niet goed had gelezen. Het patroon is prima, alleen deed ik het gewoon niet goed.

Nu ik het patroon eindelijk goed haak, gaat het vestje heel snel. Het is even een klus om steken van breiwerk op te nemen in de eerste toer, maar daarna gaat het vliegensvlug.


De mouwtjes zijn klaar. Ik ben nu bezig met de ‘boord’.


Zo simpel is het eigenlijk.


Dit is het patroon.


Omdat het vestje nog niet af was, mocht mijn fotomodel het bolletje katoen vasthouden. Dat was natuurlijk dikke schik hebben.😉


Sneu he, dit verbandje? Ze heeft een flinke ontsteking aan haar knie. We zijn vandaag bij de dokter geweest omdat het snel ernstiger werd. Nu is ze begonnen met de antibiotica en is haar knie heel goed verzorgd/schoongemaakt door de verpleegkundige. Hopelijk is ze snel weer de oude, want ze is er al flink ziek van geweest de afgelopen dagen.😦