Tags

,

Vandaag was het open dag op de kleuterschool van mijn kinderen. Met een koeken-verkoop-actie heeft de school een nieuwe speeltrein kunnen kopen die vandaag ingewijd werd en er waren allerlei activiteiten. Helaas was het weer erg slecht, dus kon er niet op de trein gespeeld worden. Ik heb echter wel uitgebreid gekeken naar de werkjes die mijn kinderen gemaakt hebben. Ik heb een aantal dingen op de foto gezet, omdat dat heel gemakkelijk thuis is te maken.

Het thema was ‘kriebelbeestjes’ (ja, echt!) en dat was erg leuk uitgewerkt. Bij het meeste hoef ik helemaal geen uitleg te geven. Ik weet wel dat wij het thema kriebelbeestjes thuis ook nog wel uit gaan melken.πŸ™‚ Wat een heerlijke knutselwerkjes!


De rups op de foto hierboven is zo schattig! Ik kwam vorig jaar niet verder dan een slinger, maar met wat aanpassingen is het een hele leuke rups.
Ook de bloemen vind ik leuk. Gewoon zes cirkels in dezelfde maat gebruiken als bloemblad en een zevende cirkel die wat groter is om als hart van de bloem te laten dienen. Ik ga hier nog wel iets mee doen. Mijn hoofd is al bezig met vilten rondjes etc etc.πŸ™‚


Dit.wil.ik.op.mijn.muur!!!! Zo simpel en zo fantastisch!


En dit dan! Een vlinder van een eierdoos. Zo simpel! In het echt zag het er superleuk uit. Het effect is op de foto een beetje verloren gegaan. Ook deze gaat thuis nog wel een keertje gemaakt worden, verwacht ik.πŸ™‚


Ik heb geen groene vingers, maar vond de plantjes blaadjes wel heel schattig. En gewoon van die yoghurtpotjes gebruiken. Daar kom ik dan weer niet op.


Dit is een werkje van mijn zoontje. Het is op de foto niet duidelijk te zien, maar in dat kartonnen blad is een rondje gemaakt, waar een groene pijperager is vast geniet als een rups. Zoonlief was natuurlijk erg trots op zijn creatie en ik ben trots op hem.πŸ˜€


Dan de werkjes van mijn dochter. Dit is een slak gemaakt met alleen maar cirkels die op elkaar geplakt zijn. Ik maak het gewoon vaak veel te moeilijk, besef ik al nu pas. Zie ook dat rechterslakje (niet door mijn dochter gemaakt). Zou dat kind een moeilijke jeugd hebben?πŸ˜‰


Deze vlinder heeft ze ook gemaakt. Er komt natuurlijk veel meer glim en glitter bij te pas dan bij die kleine kleutertjes.


De vlinder van dichtbij.


Een vlinder gemaakt door een ander kindje. Jammer genoeg valt het effect op de foto wat weg, maar de wand waarop deze vlinders bevestigd waren, knalde er gewoon uit door alle glim en glans op de vlinders. Ik werd er vrolijk van.πŸ™‚


Last but not least, de ouwe trouwe bijtjes. Die heb ik zelfs vroeger nog gemaakt. Heel leuk om ze weer te zien hangen.

Ik heb er weer wat knutselinspiratie door gekregen en wie weet kan ik iemand anders ook aansteken.