Tags

, , ,

Nu de strependeken voor mijn zoon en de granny-square-deken van mijn jongste dochter af is, wil mijn oudste dochter natuurlijk ook een deken. Ik vind dekens haken gelukkig heel erg leuk, dus dat is het probleem niet.

Ik ben al een tijdje met haar foto’s aan het kijken op Flickr. Ik wil vooral voor frisse kleuren met veel roze gaan, maar mijn dochter wil per-sé dat er zwart in de deken zit. Géén bruin, maar wel zwart. Daar mogen dan wel frisse kleuren bij zijn. Eigenlijk vind ik dat dus best wel lastig.

Dit is wat zij (o.a.) mooi vindt.
african flower blanket
Gehaakte Afrikaanse-bloemen-deken door riavandermeulen (een getalenteerd haakster!).

Small Crochet Rainbow Blanket
Gehaakte granny-square-regenboog-deken door amelieandatticus.

Deze deken zou ik ook wel voor haar mogen haken.
http://www.flickr.com/photos/peri/7084011411/
Gehaakte golfjes-deken door peri_ann

Zelf heb ik dit (en dat is iets heel anders) in gedachten (opzetje gemaakt in Excel en dan via Paint tot een .jpg-bestandje omgezet).
Dit moeten granny squares voorstellen. Het is volgens mij een hele leuke, frisse deken als die af is en niet moeilijk om te maken.


Hij is niet helemaal in balans, maar daar valt wel een mouw aan te passen tzt. Ik hoop dat mijn dochter dit ook leuk vindt. Ik vind zwart namelijk heel onprettig haken, heb ik hier al gemerkt, dus ik hoop er onderuit te komen.

Wat denken jullie van mijn gehaakte granny-square-deken ontwerp? Feedback of andere voorbeelden zijn welkom.🙂