Tags

, , ,

Vandaag is het moederdag. Op zich doe ik er verder weinig mee, verwacht ik geen ontbijt op bed of andere verwennerij, maar om mij heen zijn mensen er wel mee bezig. De kinderen hebben op school geknutseld en in het winkelcentrum waar ik dichtbij woon, is er ook altijd van alles te beleven voor moederdag.

Dit jaar was er door Libelle van alles georganiseerd. Ik wilde wel meedoen met de workshops, want ik was wel nieuwsgierig. Ik heb vooral in de rij gestaan -wachten-wachten-wachten-en-nog-eens-wachten-, maar ik vond het uiteindelijk wel heel leuk, dus het wachten waard. Ik heb weer nieuwe dingen uitgeprobeerd.

Dit is wat ik heb gemaakt.

Dit is een decopatch lijstje. Ik weet wel dat het niet mijn ding is. Ik zie heel veel foutjes/lelijke stukjes en ik heb echt wel zitten zweten om er wat van te maken. Neuh, ik denk niet dat ik dat nog een keer ga doen.


Dit soort kettingen had ik al eens vaker zien liggen, dus ik vond het erg leuk om te proberen. Het is easy-peasy, ook om zelf vanaf nul te maken.
Scheur een reep dunne katoen (of andere dunne stof) van 1.40 lang en 5 mm breder dan de wattenballetjes die je wilt gebruiken. Stik de lange kanten op elkaar tot een lange buis en keer binnenstebuiten. Laat er een wattenballetje tot het midden in glijden en knoop aan beide kanten strak vast. Herhaal dit tot de gewenste lengte. Zet de beide uiteinden vast met brede veterklemmetjes (zoals hier), een splitring en een slotje. Ik was in een klein kwartiertje klaar.

Aan de andere kant van de tafel kon je met wire kettingen maken. Helaas moest je dan wel weer in de rij gaan staan.😀 Ik ben hier wel wat langer bezig geweest (lees: ik ben nogal een perfectionist en heb de draden wel tig keer rond die kraal gewonden).


Het was even gepruts, maar ik vind hem wel erg leuk. Let trouwens niet op de spang, want dat is gewoon even met de hand gebogen.
Gebruikte materialen: aluminium wire 1,5 mm en allerlei kralen. Er zijn meerdere kleuren wire te koop, dit is zomaar een link. (Ik kwam al googlend dit ook nog tegen, wat een leuke inspiratie!) . Ik heb een A4-tje gekregen met werkbeschrijvingen, ook voor andersoortige kettingen. Ik denk dat ik hier nog weleens iets mee ga doen, maar het staat niet bovenaan mijn prioriteitenlijstje.

Verder zijn mijn kinderen ook nog bezig geweest met hun moederdagcadeautjes. Zoals een ware moeder betaamt, vind ik ze fantastisch. Ik deel ze dus ook.😀

Mijn oudste dochter heeft de ketting en het doosje gemaakt/beplakt. Dat doosje vind ik echt schattig en zal ik wel gaan gebruiken voor wat kleine prulletjes. De kraal aan de ketting geeft me weer ideetjes voor andere knutseldingen. Oh, als dat hoofd van mij nou eens stil stond, of ik alles dan ook altijd zou onthouden, zou toch wel fijn zijn. Het draait momenteel op volle toeren.


Mijn zoontje is ook druk bezig geweest. Hij was vooral enthousiast dat de arm van zijn vriendje ook nog op de foto stond, de schat! Ik heb de foto op een goed zichtbare plek opgehangen. Superleuk!

Ik heb gewoon een heerlijk weekend gehad. Heerlijk geworkshopt en mijn eigen dingen gedaan op zaterdag (zonder de kinderen, met dank aan mijn fantastische echtgenoot) en tussendoor nog deze twee cadeautjes gekregen. Ik geniet nog na.🙂