Tags

, ,

Gisteren heb ik samen met de kinderen een gouwe ouwe gemaakt: (mini) knakworstjes in bladerdeeg. Vroeger toen ik klein was (en dat is al best even geleden😀 ) maakte mijn moeder die al. Jammie!

Ik moet zeggen dat ik nog niet echt een vast merk halal mini-knakworstjes heb ontdekt. Sommige zijn ronduit niet-lekker (om het netjes te zeggen). Het is echt een kwestie van proberen. Ik ben vaak al blij als ik een blikje met mini knakworstjes vind.

Het is een recept wat ook heel gemakkelijk samen met de kleintjes gemaakt kan worden. Mijn zoontje van drie hielp ook mee. Hij vond het geweldig (en ik zie nu pas dat hij dringend naar de kapper moet. Foei!)

Benodigdheden:
✗ blikje mini knakworstjes (uitgelekt)
✗ pakje roomboterbladerdeeg

Laat je bladerdeeg ontdooien in het plastic. Mocht je het bladerdeeg al uit het plastic hebben gehaald, leg dan een vochtige theedoek over het bladerdeeg heen om zo uitdroging tegen te gaan.
Knip één vel bladerdeeg in vier stukjes.

Haal het velletje papier van het vierkantje bladerdeeg af. Leg een cocktailworstje dwars over een vierkantje heen, vouw eerst de ene hoek om het worstje en rol dan door. Steek er een prikker in en leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat. Voila!

Bak de knakworstjes in bladerdeeg af in een voorverwarmde oven (200 -220 graden). Eet smakelijk!