Tags

,

Al een tijd lang kijk ik met grote nieuwsgierigheid naar freeform crochet. Vrij haken dus. Het idee spreekt me heel erg aan.
Als je op Flickr zoekt (volg ook vooral die link), kom je echt verschrikkelijk lelijke dingen tegen, maar er zitten ook echt juweeltjes tussen. (Dit vind ik bijvoorbeeld helemaal geweldig!)

Zelf dacht ik het niet te kunnen en durfde ik er niet aan te beginnen. Tijd voor een swap dus: Try out freeformcrochet.
Tsja, nu moest ik er wel aan geloven. Alleen, geloof het of niet, gebeurt er altijd iets onverwachts waardoor ik dan ineens krap in mijn tijd zit. Dit keer was het rond de ziekenhuisopname van mijn dochter, zucht. Ik denk vaak dat ik nog heel veel tijd heb en ineens: ALARM! DEADLINE ALERT!
Ik was twee dagen te laat met sturen. Oeps. Gelukkig was het mijn vaste swappartner en die had veel begrip. Pfff…

Dit is wat ik maakte.

Het was uiteindelijk erg leuk om te maken, alhoewel ik vooral veel reliëf miste. Ik had het idee dat ik erg beperkt was in steken (losse, vaste, stokje, dubbel stokje, driedubbel stokje), maar kreeg wel een vorm die ik geslaagd vond. Mijn swappartner ontving hem erg snel en vond hem leuk. Ze gaat het stukje verwerken in haar piano hoes van freeform crochet. Leuk, dan heb ik het dus niet gehaakt voor niets.

De swap van mijn partner was ook al heel snel binnen en zij heeft er echt een werk van gemaakt. Wow! Het is een cuff (strakke armband). Ik vind hem erg leuk, mooie kleuren en zo zaaaaaaaaaacht!

Een geslaagde swap dus. Joepie!