Tags

, ,

De post die ik nu ga schrijven maakt me bang, maar toch doe ik het. Tenminste, dat denk ik nu. Ik denk dat ik voor het einde van dit bericht al tien keer op dat kruisje rechtsbovenin heb willen klikken, maar omdat je dit kunt lezen, het blijkbaar toch niet heb gedaan.

Ik moet namelijk iets bekennen. Ik heb een eetstoornis. Zo, het is eruit. Pfff…. *slikt even heel hard*
Ik heb BED (klik, klik en klik). Ik lijd hier al jaren aan. Er speelden nog wat andere psychiatrische ziekten mee, maar die zijn momenteel zo goed als over. Het enige wat me nu nog rest is mijn eetstoornis. Ik wil het dolgraag tackelen. Ik zou er zoooooooo graag van af zijn. Het beheerst mijn leven, behalve als ik (en daarom post ik hier) aan het hobby-en en bloggen ben. Ik kan nou eenmaal niet haken/hoofddoekspelden maken/knutselen met mijn kinderen én een eetbui hebben.

Verder wil ik graag voor mijn dochter een deken maken, voor mezelf een deken maken én zit ik sinds vandaag heel erg te denken aan het maken van een vest in vrij haakwerk. Met name dat laatste vind ik een spannend project. Ik zie al helemaal voor me hoe die er uit moet zien.

Bron

Dit is het model wat ik in gedachten heb. Alleen heb ik door mijn eetstoornis heel erg veel overgewicht en denk ik dat zo’n lang vest er niet uit gaat zien in mijn maat. Dus… ik weet (doordat ik al eens eetbuivrij ben geweest) dat ik afval als ik stop met het hebben van eetbuien. Dan gaat zo’n vest dus ook veel beter passen. Dus… ik dacht (oh help!!!) dat ik dit project zou kunnen koppelen aan het vechten tegen mijn eetbuien. Ik bedacht me dat ik áls ik een eetbui wil hebben, dit project zou kunnen pakken. Klink ik nog logisch?

Het is heel belangrijk (weet ik, maar pas ik niet goed toe) om naar afleiding te zoeken als je een eetbui wil gaan hebben. Ik ben ondertussen ook al zover dat ik ze voel aankomen en bewust een eetbui heb (in tegenstelling tot vroeger toen ik vaak uit een roes wakker werd na een eetbui). Dus…. als ik dan dit haakwerk 24/7 naast me heb, dat ook als een soort beloning ga bekijken voor mijn gevecht tegen mijn eetbuien, kan ik misschien op die manier proberen minder tot zelfs geen eetbuien te hebben.

Hoe klinkt dat? Ik ben er eigenlijk best wel enthousiast over, al vind ik dus wel doodeng om er hier over te schrijven. Ik wil hier dan ook updates schrijven. Het enige wat ik nog moet doen is beslissen over de kleur (ik denk aan donkergrijs) en of ik het dan in grijstinten of in één enkele kleur grijs zou willen (of toch rood! Wat een mooie foto!)

En nu ga ik heeeeeeel snel op ‘publiceren’ drukken, voordat ik me bedenk. Bismillah (In de naam van Allah).