Tags

,

Vandaag was het zulk heerlijk weer. We hebben vanmiddag een flink aantal uren in het park doorgebracht. Ik ben pas na 15.00 uur gegaan omdat dat veiliger zou zijn en heb de kinderen echt ieder uur goed ingesmeerd. Dat heeft geholpen, want ze zijn absoluut niet verbrand. Gelukkig!
Voor vandaag had ik niet zoveel mee naar het park (tomaatjes, zoute stokjes, 2 liter water en 2 liter ranja).

Morgen willen we weer naar het park gaan en heb daarom heb ik vandaag een heerlijke appel-banaancake gebakken. Ik heb er een stukje van geproefd en hij is YUMMIE. Beetje zompig (daar houd ik heel erg van) en vooral een subtiele banaansmaak en appelbite. Bij deze het recept.

De basis is eenvoudig. Ik ben begonnen met het afwegen van alle ingrediënten voor het maken van een zogenaamde fijne cake. Alle ingrediënten (ei, boter, suiker, bloem) gaan dan in een verhouding van 1:1:1:1 in de beslagkom.
Voor deze cake heb ik gebruikt:
✗ 2 eieren (100 gram)
✗ 100 gram vloeibaar bak en braad
✗ 100 gram suiker
✗ 100 gram bloem
✗ bakpoeder (kijk voor dosering op het zakje)
✗ beetje amandelessence
✗ snufje zout

Daar heb ik aan toegevoegd:
✗ 1 banaan in dunne plakjes
✗ 1 appel (ik heb hem fijngemalen in de keukenmachine)

Daarna gewoon mixen, dan krijg je een heel dik beslag met hele kleine stukjes fruit. De banaan was zo dun gesneden dat de mixer die dan nog fijner maalt.

Ik had geen zin om een cakevorm te gebruiken, want ik wilde eens een andere vorm. Ik heb dus een glazen ovenschaal gebruikt en de fruitcake gebakken op stand 5. Ik houd me totaal niet bezig met temperaturen en baktijden. Ik zet de boel altijd aan zodra ik erin zet wat ik wil bakken (niks voorverwarmde oven bij mij) en kijk dan hoe snel of langzaam de boel gaart en bruin wordt. Dan zet ik hem wat zachter of harder en controleer regelmatig hoe het eruit ziet. Samengevat: ik heb dus geen enkel idee hoe lang deze cake heeft gebakken. Sorry.


Ik had geen zin in afwas, dus heb een vel bakpapier in de ovenschaal gedaan. Luie-huisvrouwen-actie zogezegd.😀


Hij is vrij laag geworden, precies zoals ik in gedachten had. Ik wil er morgen kleine partjes van snijden en dat meenemen in het park.

En dat park waar ik het altijd over heb? Dat is gewoon dit.

Vanuit ons appartement kijk ik er precies boven op. Het is een heerlijk speeltuintje en links (onder al die bomen) zitten nog een flink voetbalveld, 2 basketbalveldjes, 2 jeu de boulebanen en loopt er een fietspaadje omheen. De kinderen spelen er met allerlei (school)vriendjes en ik kan fijn in de schaduw in een stoel zitten. Supergenieten dus.🙂

PS: Sorry voor de verschrikkelijke kleur van de foto’s. Ik kreeg het niet beter voor elkaar.