Tags

,

Afgelopen maand heb ik zoiets lekkers gegeten! Een appel-frambozen-crumble. Het recept komt van het blog van een goede vriendin van me. (Spam-alert: kijk vooral eens rond. Ze is een multi-talent en ik geniet altijd weer van haar foto’s, haar creativiteit, haar recepten en haar kijk op het leven).

Anyway, appel-frambozen-crumble. Ik heb in het verleden regelmatig een appel-crumble gemaakt, naar het recept van een dierbare, maar helaas overleden vriendin. Gek genoeg zat daar dus een bijsmaakje aan ofzo. Ik heb het recept weggegooid en nooit meer appel-crumble gegeten.

Dit was een heel ander recept (roomboter! havermout! kaneel! framboos!) en ik ben gek op framboos, dus ik heb hem uitgeprobeerd. En het was lekker. En rood. En lekker. En stevig door de havermout. En lekker. Gewoon jammie!

Met toestemming van mijn vriendin deel ik hier het recept met jullie:
Ingrediënten voor het deeg (meng alles door elkaar tot een kruimelig deeg):
✗ 75 gram bloem/zelfrijzend bakmeel
✗ 150 gram rietsuiker
✗ 100 gram roomboter
✗ 75 gram havermout
✗ half theelepeltje kaneel
✗ klein snufje zout
✗ (Ook lekker door het deeg is amandelschaafsel!)

Voor de vulling (appels kleinsnijden en mengen met rest van ingrediënten):
✗ 3 Elstar appels
✗ 1 doosje frambozen
✗ 25 gram rietsuiker
✗ 1 el citroen of limoen sap
✗ 1 theelepel kaneel

Leg onderin de ovenschaal de fruitvulling en dek af met het deegmengsel. Het deegmengsel hoort er grof uit te zien. Bak de appel-frambozen-crumble 35 tot 40 minuten af op 175 graden.

Ik heb twee dingen te zeggen over het recept:
Ik vond de vulling iets te zoet en zou er de volgende keer geen suiker in doen.
Ik heb diepvriesframbozen gepakt, dat is net zo lekker wat mij betreft.

Het was echt superlekker en ik ga het nog een keer maken. Jammie!!